Ahad, Mei 03, 2015

Seorang graduan IC

Pusingan ketiga ke PBAKL semata-mata mencari 77 Tuju karya Zaen Kasturi ketika banyak pempamer sudah menutup jualan pada hari terakhir. Sempat bertemu beberapa penulis dan mendapatkan tandatangan juga buku percuma sebagai tanda persahabatan.


Sebelum itu makan tengahari bersama seorang graduan Imperial College dan inti perbualan sudah pasti isu hangat tentang pelajar yang dipenjarakan di sana. Maka perbualan pun melencong ke pelbagai arah termasuklah sistem pendidikan, persediaan pelajar keluar negara, pemantauan, cabaran hidup dan kedewasaan di negara asing. Macam- macam juga isu yang dibincangkan dan sempat singgah melawat Galeri Petronas yang sedang mengadakan pameran majalah Gila-Gila.


Ada beberapa buku yang penting berjaya dibeli kali ini tetapi ada juga yang terlepas dari pandangan. Di luar, hujan lebat sedang menyimbah bumi. Perjalanan malam ini menaiki komuter yang melesat laju tapi kosong. Masih ada lelaki yang tidak kenal koc perempuan untuk apa dan mereka harus di ajar mengenali diri mereka sebagai seorang lelaki. Atau pun kena tampal notis pelbagai bahasa supaya mereka lebih faham.


*bebelan dalam koc merah jambu

Tiada ulasan: